Avui dia, la pràctica totalitat d’assessories, despatxos d’advocats, gestories, etc., precisen d’una comunicació fluida i eficaç amb els seus clients, per proporcionar-los i validar documents jurídics, fiscals, laborals, etc.
Aquesta comunicació es produeix en gran mesura mitjançant correu electrònic, correu postal, telèfon i visites, fet que suposa un cost elevat a nivell de recursos, ja sigui material: trucades, paper, impressora; com de personal laboral,…. i el què és més important, una despesa molt gran en temps.
Més enllà del factor econòmic i de temps, les comunicacions de certs documents a través del correu electrònic, vulneren la Llei Orgànica de Protecció de Dades de caràcter personal (LOPD), així com la LSSI.
La solució a aquesta problemàtica l’ofereix la implementació d’una Extranet. Una extranet és una xarxa privada que utilitza protocols de comunicació a Internet (https) i un certificat SSL per compartir de forma segura part de la informació i serveis propis d’una empresa amb proveïdors, clients, socis o altres empreses.
L’extranet a més, permet la comunicació i l’accés a certa informació dels teus clients, proveïdors o col·laboradors externs de manera remota.
La seva implementació és relativament fàcil, ja que pot ser creada com una extensió de la web de l’empresa, i accessible des de la pròpia web mateixa. Facilitant així l’accés tan de l’empresa com del client o proveïdor d’una forma fàcil i directe.
L’ús d’una extranet en despatxos professionals permet dur a terme activitats imprescindibles pròpies de la gestió diària del negoci com són:
- Gestió d’usuaris
Alta i modificació de les dades dels usuaris o clients de l’extranet d’una manera fàcil i intuïtiva.
- Zona de clients i d’administració. Privacitat
Accés segur i restringit de forma personalitzada per cada client a la zona d’administració (certificat SSL per a encriptació de dades) Totes les dades i documents estan emmagatzemades en entorns confidencials.
- Gestió documental simple i eficaç
Càrrega de documents en bloc en la zona d’administració per tal que l’usuari puguin utilitzar-los. Recepció de la documentació dels clients o usuaris de forma remota i a qualsevol hora del dia.
- Àrees documentals personalitzables
Possibilitat de personalització i ampliació de les funcionalitats de les diferents zones de gestió documental en funció de les necessitats de cada empresa i dels clients.
- Notificacions
Recepció d’avisos dels clients en pujar documents per a poder-los validar. Avisos als usuaris quan l’empresa que presta el servei carregui documentació de treball, etc.
En col·laborar i compartir entre clients i empresa informació tan sensible i privada cal que la implementació d’aquestes plataformes també estiguin protegides a nivell de hardware o d’allotjament virtual a Internet, complint la LOPD i la LSSI també en aquest nivell. Malgrat la relativa facilitat en la seva implementació, es tracta d’una solució web que requereix un coneixement tècnic molt especialitzat per evitar errors en la seguretat i manipulació de dades confidencials.
A Inforber Web Pro t’oferim la teva web corporativa i una zona d’extranet amb total garantia i experiència. Contacta amb nosaltres per a demanar-nos una proposta sense compromís.