Enrere van quedar els temps en què n’hi havia prou amb una pàgina web ben desenvolupada per consolidar el servei digital d’una empresa, si bé aquesta continua sent un element indispensable ja no és l’únic, els negocis tenen gairebé per obligació que incorporar opcions d’e-commerce al seu menú de serveis web.
Les vendes en línia han anat creixent en els últims anys, tot i que ha estat arran de la pandèmia que ha cobrat un impuls més gran, però què fa que sigui tan important aquesta tendència per a les empreses i negocis actuals?, ho descriurem a continuació.
Entenent el comerç electrònic
El creixement d’ aquesta modalitat d’ intercanvi de béns i serveis es deu principalment a la comoditat i practicitat que representa per a clients i empreses, avantatge que s’ estén a empreses de tot tipus i mida.
Des d’una gran empresa trasnacional fins a la petita botiga del barri poden oferir els seus productes en línia.
I pel costat del client, no hi ha restriccions per fer les compres, s’han generat facilitats per tramitar els pagaments electrònics i s’ha creat tota una xarxa de facilitats al voltant de la compra en línia per sobre la compra en botiga física. I 360 dies a l’any, a qualsevol hora del dia!
Existeixen bàsicament tres formes d’ intercanvi, la que es produeix entre empreses i coneguda amb les sigles B2B, entre empresa i client o B2C i l’ intercanvi entre particulars definit per C2C.
La Importància del comerç electrònic
El comerç electrònic es presenta, doncs, com un model de negoci versàtil que facilita la transacció de béns i serveis a través d’Internet. Amb la seva capacitat per operar 24/7, ofereix a les empreses l’oportunitat d’expandir-se a mercats nous i diversos, tot reduint costos operatius significatius associats amb les botigues físiques.
Connectivitat amb ERP i altres eines de software de gestió
La integració de l’e-commerce amb sistemes ERP (Enterprise Resource Planning) i eines com Connecta HUB i SDi pot transformar radicalment la forma en què les empreses gestionen les seves operacions. Aquesta integració permet actualitzacions d’inventari en temps real, transferència sense interrupcions de dades de clients, i una major seguretat en la informació del client. També simplifica els processos, des de la sincronització de productes, a la realització de comandes fins a la gestió de la cadena de subministrament, millorant així l’eficiència i la satisfacció del client.
Estratègies de Màrqueting Digital per optimitzar l’e-commerce
En primer lloc, cal tenir clar que màrqueting digital a e-commerce no és només vendre productes o serveis a Internet, és molt més que això. A l’hora de traslladar un negoci a l’àmbit digital, és fonamental definir un pla de màrqueting digital per a e-commerce.
En aquest pla, fixaràs els objectius que desitges aconseguir a curt, mitjà i llarg termini. I recorda, aquests han de ser ¡SMART!, perquè ens entenguis: específics, mesurables, assolibles, rellevants i temporals. A més, hauràs de triar, dissenyar i organitzar les estratègies que consideris oportunes per assolir aquests objectius.
Si abans de llançar el teu E-commerce, no realitzes res de l’anterior, sentim dir-te que serà temps perdut.
- SEO: Optimitzar el vostre lloc web per als motors de cerca és fonamental per millorar la visibilitat i atraure trànsit qualificat. Si optimitzes l’estratègia SEO del teu negoci online, podràs aconseguir que la teva pàgina web aparegui en els primers resultats de les SERPs i, per tant, augmentin les visites i conversions.
- SEM: El màrqueting en cercadors és clau per a projectes amb necessitats immediates de visibilitat. Aquesta estratègia està directament relacionada amb la possibilitat que té un negoci de generar publicitat per a mercats específics i només pagar pels clics que es realitzin en aquests anuncis.
- CRO (Optimització de la Taxa de Conversió): Implica millorar la taxa de conversió del lloc web a través d’una sèrie d’estratègies i anàlisis. CRO implica l’optimització de màrqueting, l’optimització del lloc web, de la Landing Page, del testing, l’experiència del client, la usabilitat, i qualsevol disciplina centrada en l’optimització del comportament dels usuaris en un lloc web.
- WPO (Optimització del Rendiment Web): La velocitat de càrrega del lloc web contribueix significativament a la UX (Experiència d’Usuari) i al SEO. També el fet d’adaptar-la a tot tipus de dispositius: smartphone, tablet, PC, notebook, pantalles grans, etc. I aplicar-li criteris d’accessibilitat perquè tothom pugui navegar i entendre el seu contingut, encara que tingui dificultats funcionals.
- Xarxes Socials: Utilitzar les xarxes socials de manera estratègica per augmentar la notorietat de la marca i interaccionar amb els clients. En tenir presència en xarxes socials, el teu E-commerce tindrà més visibilitat i podràs establir relacions amb altres professionals del sector.
- Email Marketing: Una forma efectiva de mantenir el contacte amb els clients, oferint contingut personalitzat i promocions.
- Remarketing: Tècnica que permet dirigir-se a usuaris que han visitat el vostre lloc web però no han realitzat una compra.
- Marketing de Continguts: Crear contingut de valor per atraure i retenir clients potencials
- Vídeo Màrqueting: Els vídeos de producte són ideals per resoldre les preguntes freqüents dels usuaris i augmentar la seva confiança. Un recurs molt utilitzat és l’unboxing, fa referència a la pràctica de treure un producte del seu embolcall mostrant les seves funcions i utilitats.
Conclusió
L’e-commerce no és només una extensió del mercat físic; és una plataforma integral que facilita una major visibilitat de la marca, una major personalització de l’experiència del client i una expansió més àmplia en els mercats globals. A més, en integrar l’e-commerce amb eines de software de gestió com ERP, Connecta HUB, i SDi, juntament amb productes com WooCommerce o Prestashop podràs crear i mantenir els productes, preus, estoc, ofertes, etc. de la teva botiga online. Un cop la botiga creada i optimitzada, per assolir els teus objectius de venda et caldrà una bona estratègia de màrqueting online. Nosaltres et podem ajudar.