Diagnòstic de la situació
Per tal de millorar la comunicació de veu i dades entre les seus, es va dur a terme una integració de la telefonia fixa a través d’IP, mitjançant la mateixa centraleta (virtual), de la qual ja disposaven per, d’aquesta manera, abaratir costos i millorar la funcionalitat.
Magatzem Josep Canal, S.L. treballa utilitzant un programa d’ERP connectat a unes bases de dades remotes ubicades al servidor de la seu central. Per tant, la millora en la comunicació de veu i dades els va permetre millorar la productivitat i rendiment de treball del seu dia a dia.
Solució aportada per Inforber
La solució proposada per Inforber Telecom va ser fer un replantejament global de la situació per poder millorar les comunicacions de connectivitat utilitzades en el sistema informàtic, substituint l’actual connectivitat d’ADSL de coure per un sistema 4G, que multiplicava per 4 la velocitat i solucionava els problemes d’estabilitat i talls de servei.
Tanmateix, es proposa substituir l’actual centraleta, del tot obsoleta, per una centraleta virtual Nubem Cloud, per modernitzar i millorar les comunicacions, ampliant les línies actuals de veu i implantant una tarifa plana de trucades a fix i a mòbil adaptada a les seves necessitats, i substituint els aparells telefònics antics per aparells d’última generació Yealink . La solució proposada incloïa també el manteniment tant de la centraleta com dels terminals.
Per altra banda, es va proposar també separar la connectivitat de la xarxa informàtica i de telefonia, implementant dues connexions 4G independents per evitar saturacions de servei, i d’aquesta manera evitar possibles incidències en el servei de la centraleta virtual.
Per últim, i per unificar al màxim de serveis també es va integrar la telefonia mòbil actualment amb Movistar a Nubem mòbil, mitjançant la portabilitat de les línies mòbils actuals.
RESULTATS I MILLORES OBTINGUDES
La incorporació de les comunicacions de veu i dades a través d’IP va permetre a Magatzem Josep Canal, en primer lloc estalviar en costos de telefonia i comunicació. En segon lloc integrar tots els serveis de Nubem fix i mòbil en una única factura, i sobretot millorar en el treball de la gestió amb el programa ERP del dia a dia i amb una comunicació de veu més pràctica i versàtil mitjançant la centraleta virtual.