Diagnòstic de la situació
Aplicca ( www.aplicca.es) és una empresa dedicada a la fabricació i instal·lació de sistemes de retolació i senyalització tant convencional com dinàmica. Entre els seus clients es troben organitzacions que posseeixen xarxes de centenars d’oficines o botigues, com bancs o empreses de telefonia d’àmbit espanyol. Quan alguna d’aquestes empreses decideix canviar el seu logotip o actualitzar la seva imatge, necessiten una empresa amb la capacitat de realitzar projectes de gran envergadura en l’àmbit de la retolació i senyalització a mida en tot el territori nacional.
La seu central de Aplicca es troba a Cerdanyola del Vallès. L’empresa disposava d’un servidor on s’allotjava el seu ERP i la resta d’aplicacions i dades de l’empresa. La instal·lació inclou més de 40 llocs de treball entre ordinadors fixos i portàtils. L’activitat de l’empresa genera gran quantitat d’arxius gràfics i de disseny i per això un dels principals requeriments era augmentar la capacitat d’emmagatzematge de dades tant en el servidor com en la còpia de seguretat.
Solució aportada per Inforber
La solució aportada per Inforber consisteix en la substitució del servidor actual per un nou servidor, dimensionat per a allotjar l’ERP i amb més capacitat d’emmagatzematge per a dades. El nou sistema de còpia de seguretat també proporciona una major capacitat i una major seguretat. El nou servidor és superior en prestacions, i per tant es millora el rendiment global, el que beneficia a tots els usuaris.
Per al correcte manteniment del servidor i dels ordinadors, Aplicca ha seleccionat el manteniment Full Service de Inforber. Amb aquest sistema, Aplicca disposa d’un manteniment preventiu i correctiu, i un servei d’assistència tècnica específic, tant remot com presencial. Inforber assigna un responsable tècnic i un responsable de gestió, el que constitueix un outsourcing de l’àrea d’IT
El projecte realitzat per Inforber ha inclòs la renovació del servidor, del SAI centralitzat, així com ordinadors, impressores, equips de seguretat i protecció, i tallafocs. En una segona fase, s’ha renovat també la instal·lació de telefonia i comunicacions, per aprofitar les possibilitats d’eficàcia i estalvi de la veu IP.
RESULTATS I MILLORES OBTINGUDES
Després de la instal·lació del nou servidor, la instal·lació ha guanyat en seguretat i fiabilitat. S’ha millorat el rendiment global gràcies a l’increment de les prestacions. El nou servidor permet a Aplicca afrontar amb seguretat futurs projectes de creixement.
La còpia de seguretat ha estat complementada amb una còpia al núvol de les dades crítiques de l’empresa. Això significa que l’empresa té garantida la continuïtat del negoci i tot en el cas més extrem.
L’outsourcing de l’àrea TI permet Applica centrar-se en el seu core business, alhora que proporciona un servei TI professional, amb personal especialitzat i constantment actualitzat.