Diagnòstic de la situació
Tot plegat va portar a Inforber a plantejar la creació d’un mòdul de “magatzem caòtic” adaptat a les seves necessitats que permetés servir les comandes de la forma més eficient possible i evitar els trencaments d’estocs.
Per fer-ho es va implementar el mòdul de “magatzem caòtic” integrat a Murano, es va etiquetar tot el material i es va inventariar per ubicacions en base a la nova aplicació. Al mateix temps es van instal·lar tablets amb lectors inalàmbrics per tal que els mossos de magatzem poguessin servir les comandes optimitzant el temps de cerca i de recorregut per els passadissos dins el magatzems i entre els quatre magatzems.
Solució aportada per Inforber
L’Agència de desenvolupament del Berguedà ( www.adbergueda.cat ) és un organisme públic que s’ocupa de la promoció econòmica, turística i generadora d’ocupació al Berguedà. L’ADB treballa per a entitats públiques com ajuntaments, per a empreses i emprenedors a través de programes propis, aliances estratègiques compartides o col·laboracions amb altres entitats amb l’objectiu de generar oportunitats per a les persones i el teixit productiu de la comarca i per assolir una transformació social sostenible.
L’Agència de desenvolupament del Berguedà es trobava amb una manca de control de les comunicacions amb els seus clients, de la situació dels projectes i de les actuacions que es duien a terme. Al mateix temps, es disposava de moltes bases de dades diversificades i sense relació entre elles, i amb la informació desactualitzada. Aquesta situació provocava destinar moltes hores a buscar informació requerida, i no tenir cap mena de control en les agendes de tasques dels treballadors. Es plantejava doncs, la necessitat d’organitzar tota la informació de manera estructurada, unificada i que fos de fàcil accés.
RESULTATS I MILLORES OBTINGUDES
Amb d’implementació del nou mòdul integrat a Murano es va aconseguir optimitzar de forma substancial el temps d’entrega de les comandes, controlar el trencament d’estocs, controlar l’estoc amb inventaris per ubicació, i sobretot reposicionar l’estoc al magatzem de Picking, fet que ha comportat un estalvi considerable de temps i de viatges a d’altres magatzems, i una millora en la gestió de les comandes i entregues a client.