Diagnòstic de la situació
L’Agència de desenvolupament del Berguedà ( www.adbergueda.cat ) és un organisme públic que s’ocupa de la promoció econòmica, turística i generadora d’ocupació al Berguedà. L’ADB treballa per a entitats públiques com ajuntaments, per a empreses i emprenedors a través de programes propis, aliances estratègiques compartides o col·laboracions amb altres entitats amb l’objectiu de generar oportunitats per a les persones i el teixit productiu de la comarca i per assolir una transformació social sostenible.
L’Agència de desenvolupament del Berguedà es trobava amb una manca de control de les comunicacions amb els seus clients, de la situació dels projectes i de les actuacions que es duien a terme. Al mateix temps, es disposava de moltes bases de dades diversificades i sense relació entre elles, i amb la informació desactualitzada. Aquesta situació provocava destinar moltes hores a buscar informació requerida, i no tenir cap mena de control en les agendes de tasques dels treballadors. Es plantejava doncs, la necessitat d’organitzar tota la informació de manera estructurada, unificada i que fos de fàcil accés.
Solució aportada per Inforber
Des d’Inforber es planteja la implementació d’un CRM adaptat als requeriments de l’Agència de desenvolupament del Berguedà. Tot i que en el mercat no existeix cap CRM pensat per aquest tipus d’administració, SAGE CRM és molt flexible i permet crear i adaptar les entitats, informes, camps,… a les necessitats de cada client.
Per fer-ho factible, es va dur a terme una primera fase centrada en reunions de treball amb els caps de cada secció per analitzar la seva dinàmica de treball, i les seves necessitats que permetessin plantejar les solucions més adients per resoldre la situació. El desenvolupament de l’eina es va anar modelant a través de canvis i millores continues dels processos durant el procés de programació i tests d‘aquesta amb els tècnics de l’ADB.
La incorporació de tablets també va facilitar la recollida de dades
RESULTATS I MILLORES OBTINGUDES
A través de la nova eina de SAGE CRM totalment adaptada i personalitzada, l’Agència de desenvolupament del Berguedà els ha permès disposar de tota la informació centralitzada en una única ubicació, per tal que el personal tècnic pugui accedir-hi per introduir, modificar, consultar, filtrar i compartir la informació en tot momenti aportant un gran estalvi d’hores. En definitiva, la implementació de l’eina de CRM adaptada a la institució pública de promoció i dinamització econòmica de l’Agència ha aportat una major productivitat, major rendibilitat, visibilitat i eficiència i optimització en la gestió de la informació de l’ens públic.